Usein kysytyt kysymykset (F.A.Q.)

Matkustajille, jotka haluavat varata suoraan Travelmythin kautta. Tämä vaihtoehto ei ole käytettävissä kaikissa maissa.

Hae ja tee uusi varaus

Vastaa
Travelmyth on hotellihakukone, hintavertailukone ja hotellivarausalusta, josta voit hakea yli 1 110 403 hotellia 47 kategoriasta maailmanlaajuisesti.

Hakukenttään voit valita tai kirjoittaa mitä tahansa seuraavista: 1) kategorioita, kuten 'koiraystävällinen', 'ylellisyyttä', 'rantakatu', jos haluat tehdä haun kiinnostuksen kohteidesi ja mieltymystesi perusteella, 2) matkakohteen tai alueen nimen, jos tiedät jo, minne haluat matkustaa, 3) hotellin nimen, jos haluat etsiä tiettyä hotellia.

Valitsemalla yhden tai useamman kategorian ja/tai alueen, sinut ohjataan tulossivulle.

Tältä sivulta löydät kaikki hotellit, jotka vastaavat syöttämiäsi kriteerejä, ja voit suodattaa tuloksia valitsemalla vielä lisää kriteerejä vasemmasta valikosta tai lajitella niitä 'Lajittele' -kentän avulla hinnan, suosion jne. perusteella.

Sen jälkeen voit valita haluamasi päivämäärät ja/tai muuttaa vieraiden määrää nähdäksesi kunkin hotellin hinnat. (Ennalta määritetty määrä on 2 aikuista, 1 huoneessa).

Kun olet lisännyt päivämäärät, kunkin hotellin hinnat tulevat näkyviin eri varaussivustoilta. (Jos hotelli ei näy luettelossa päivämäärien lisäämisen jälkeen, se tarkoittaa, että kyseisessä hotellissa ei ole vapaita paikkoja valittuina päivinä.)

Hotellin valitsemisen jälkeen siirryt joko painikkeeseen 'Näytä tarjous', jolloin sinut ohjataan varaussivuston verkkosivulle (esim. Booking dot com, Hotels dot com jne.), tai valitset 'Varaa nyt' ja suoritat varauksen loppuun Travelmythissä.

Tällöin avautuu uusi sivu, hotellin varaussivu, jossa näkyvät kaikki saatavilla olevat huonetyypit sekä täysihoitovaihtoehdot (aamiainen, puolihoito), jos niitä tarjotaan. Tällä sivulla näet myös kuhunkin huonetyyppiin sovellettavat peruutusehdot.

Valitsemalla sinua kiinnostavan huoneen siirryt eteenpäin 'Varaa'-painikkeella ja vaiheessa 2 syötät varauksen tiedot ja lisäämällä korttitiedot Maksuikkunaan saat varauksesi valmiiksi.

Heti saat sähköpostiisi maksuvahvistuksen ja lyhyen ajan kuluttua saat lopullisen vahvistuksen, joka sisältää hotellin voucherin ja maksukuitin.

Maksa varauksesi

Vastaa
Visa-, Mastercard- ja Maestro-luotto- ja maksukortit hyväksytään verkkosivustollamme.
Vastaa
Travelmyth veloittaa korttisi, eikä siihen sisälly mitään valuutanvaihtokuluja, jotka pankkisi veloittaa varauksen tekopäivänä voimassa olevan valuuttakurssin perusteella. Väärinkäsitysten välttämiseksi Travelmyth ei hyvitä tällaisia kuluja kortillesi.
Vastaa
Suurin osa luottokorttiyhtiöistä perii kansainvälisistä maksutapahtumista maksun. Maksu vaihtelee ja voi olla jopa 3 %. Tämä johtuu siitä, että luottokorttia veloitetaan muussa maassa kuin siinä, jossa kortti on myönnetty. Yritys ei ole vastuussa tällaisista maksuista.
Vastaa
Travelmythin hotellitapahtumiin sisältyvä vero on kaikkien sovellettavien tapahtumaverojen (mukaan lukien mutta ei rajoittuen myynti- ja käyttö-, käyttö-, huoneen käyttö-, huone- ja valmistevero) takaisinperintä, jotka Travelmyth maksaa tavarantoimittajilleen matkajärjestelyjesi yhteydessä. Verotettavuus ja asianmukainen verokanta voivat vaihdella suuresti paikkakunnittain. Travelmythin toimittajalle maksamat todelliset verokustannukset voivat poiketa verojen takaisinperintämaksusta riippuen verokannoista ja verokelpoisuudesta, jotka ovat voimassa silloin, kun asiakas käyttää hotellia tosiasiallisesti, eikä Travelmyth ole velvollinen tekemään sinulle tilitystä tai palauttamaan sinulle veroja tältä osin.

Joissain maissa on paikallinen vero, joka tunnetaan nimellä 'vierailijavero', 'kaupunkivero', 'turistivero' (tai vastaava), ja muita maksuja, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, lomakeskusmaksuihin tai palvelumaksuihin,jotka eivät sisälly meille maksettuun hintaan ja jotka loppukuluttajan on maksettava suoraan toimipaikassa.
Vastaa
Kyllä, voit valita haluamasi huoneen, täyttää kaikki varausta koskevat tiedot ja painaa painiketta 'Maksa', kun olet pankkimaksuikkunassa, sinun on painettava peruuta. Sen jälkeen sinun tulisi ottaa yhteyttä asiakaspalvelupuhelimeemme mahdollisimman pian, jotta voimme täydentää varaustasi, koska saatavuus voi muuttua milloin tahansa. Tässä tapauksessa valitsemassasi huoneessa ei pitäisi olla palautuskieltoa. Myös pankkitalletuksella maksetuista varauksista veloitetaan 10 euron lisämaksu palvelumaksuna varauksen käsittelystä.
Vastaa
Kyllä, voit soittaa meille ja tehdä varauksen yhdelle edustajistamme. Tämän jälkeen agenttimme antaa sinulle maksulinkin tai pankkitilimme, jotta voit maksaa varauksen summan.
Tässä tapauksessa valitsemassasi huoneessa ei pitäisi olla palautuskieltoa. Myös puhelinvarauksissa peritään 10 euron lisämaksu palvelumaksuna varauksen käsittelystä.
Vastaa
Kun teet varauksen, saat maksuvahvistuksen, ja lyhyen ajan kuluttua saat meiltä myös lopullisen vahvistuksen sekä hotellin tositteen ja maksukuitin.
Vastaa
Kun olet saanut meiltä lopullisen vahvistuksen, voit milloin tahansa valita 'Hallitse varaustani' -vaihtoehdon tai kirjautua sisään Travelmyth-tilillesi ja ladata kuitin tai laskun, jos olet sitä pyytänyt.

Varausvahvistus löytyy täältä

Vastaa
Kun teet varauksen, saat maksuvahvistuksen ja lyhyen ajan sisällä saat myös lopullisen vahvistuksen, joka sisältää hotellin voucherin ja maksukuitin meiltä.

Jos et ole saanut tätä vahvistusta, tarkista roskapostikansiosi ja jos et ole saanut mitään, ota meihin yhteyttä.
Vastaa
Maksuvahvistus sekä meiltä saamasi tosite sisältävät kaikki varaustietosi.
Vastaa
Usein varaukset tehdään palveluntarjoajien kautta, ja kestää jonkin aikaa, ennen kuin hotellit saavat tiedon toimittajilta. Kun otat yhteyttä hotelliin, muista mainita tositteessa oleva viitekoodi.
Vastaa
Travelmyth pidättää oikeuden vaatia kortinhaltijalta todisteen henkilöllisyydestä ja/tai luottokortin kopion kortinhaltijalta turvatoimenpiteenä petosten ja kortin luvattoman käytön estämiseksi.

Muuta tai peruuta varauksesi

Vastaa
Meiltä saamassasi vahvistussähköpostissa on linkki 'Hallitse varaustasi'. Sen kautta voit tarkistaa varauksesi, ladata kuitin tai laskun, muuttaa ja peruuttaa varauksesi.

Valitsemalla peruutuksen näet palautuksen määrän, johon olet oikeutettu, ja vahvistamalla tämän varauksesi peruutetaan automaattisesti ja saat sähköpostiviestin, jossa vahvistetaan peruutus.

Valitsemalla muutoksen, saamme muutospyyntösi. Tämän jälkeen tarkistamme kustannukset ja saatavuuden ja ilmoitamme sinulle sen mukaisesti.
Vastaa
Peruutusehdot vaihtelevat hotellin ja huonetyypin mukaan. Peruutusmaksujen periminen riippuu peruutusehdoista, joita sovelletaan varauksen yhteydessä valitsemaasi huoneeseen. Vahvistussähköpostissa sekä meiltä saamassasi tositteessa mainitaan peruutusehdot sekä päivämäärät, joiden kuluessa peruutus on sallittu, sekä sovellettavat maksut. Jos peruutus tapahtuu ja peruutusmaksuja peritään, kyseinen summa vähennetään palautuksesta, johon olet oikeutettu.
Vastaa
Jos peruutat varauksen, saat peruutusvahvistuksen sähköpostitse, joka sisältää myös palautettavan summan. Hyvityksesi käsitellään meiltä seuraavana arkipäivänä. Aika, joka kuluu varojen saamiseen tilillesi, vaihtelee pankkisi mukaan, ja se on yleensä 2-7 arkipäivää. Huomaathan, että hyvitys maksetaan samalla maksutavalla, jota käytit varauksen tekemiseen.
Vastaa
Jos varausta muutetaan (esim. päivämäärät muuttuvat), peritään 10 euron palvelumaksu per varaus. Riippuen uusista haluamistasi päivämääristä, uuden varauksen hinta voi olla korkeampi kuin alkuperäisen varauksen. Jos haluat jatkaa muutosta, sinun on maksettava myös tämä hintaero.

Jos varauksia on saatavilla ja hyväksyt kustannukset, agenttimme antavat sinulle linkin tai pankkitilimme, jonka kautta voit maksaa kustannukset.

Agenttimme ilmoittavat sinulle kustannuksista sinä päivänä, kun he ottavat sinuun yhteyttä tekemättä vielä mitään muutoksia. Tämä kustannus saattaa muuttua saatavuuden mukaan tai sen mukaan, milloin vahvistat muutoksen. Kaikki muutokset, käsitellään vasta, kun olet maksanut edellä mainitut kustannukset ja työpäivinä ja -aikoina. Kaikki kustannuserot tai saatavuusmuutokset, jotka tapahtuvat näiden tapahtumien välisenä aikana, ovat asiakkaan maksettavana.
Vastaa
Nimenmuutokset eivät ole sallittuja kaikissa hotelleissa. Voit kuitenkin jättää muutospyynnön, ja edustajamme ilmoittavat sinulle mahdollisuudesta ja mahdollisista kustannuksista sen jälkeen, kun he ovat ottaneet yhteyttä hotelliin. Jos nimi on väärä, hotelli pidättää oikeuden evätä majoituksen tai periä lisämaksuja. Nimenmuutospyynnöissä, jos hotelli tarjoaa sen ilmaiseksi, emme myöskään veloita sinua.
Vastaa
Jos et jostain syystä voi tai halua lähettää peruutus-/muutospyyntöä verkkosivuston kautta, voit vaihtoehtoisesti lähettää pyynnön sähköpostitse tai puhelimitse (ei vastaajaan).

Kaikki tällä tavoin lähetetyt pyynnöt käsitellään työaikana ja -päivinä, ja jos ne lähetetään työajan ulkopuolella, ne käsitellään seuraavana työpäivänä. Näiden pyyntöjen osalta peruutusmaksujen laskentapäivänä käytetään pyynnön käsittelypäivää.

Hotelliin saapuminen

Vastaa
Saapuessasi hotelliin sinun on esitettävä varaustasi koskeva tosite ja henkilöllisyystodistus.
Vastaa
Mahdolliset erityistoiveet toimitetaan hotellille, mutta niiden toimittaminen on hotellin vastuulla saatavuuden mukaan, eikä Travelmyth takaa niitä.
Vastaa
Yleensä voit kirjautua hotelliin sisään klo 14:00 alkaen ja kirjautua ulos milloin tahansa ennen ennalta määriteltyä uloskirjautumisaikaa, joka on yleensä klo 12:00.

Jos toivot aikaista sisäänkirjautumista ja/tai myöhäistä uloskirjautumista, sinun on muistettava, että tämä riippuu huoneen saatavuudesta ja yleensä se ei ole maksutonta.

Late check in: Jos aiot saapua hotelliin klo 18:00 jälkeen, sinun tulee ilmoittaa siitä hotellille mahdollisimman pian. Jos hotelliin ei ilmoiteta asiasta, seurauksena voi olla huoneen uudelleenmyynti, eikä Travelmyth ole vastuussa tästä tapahtumasta.

Vaikainen uloskirjautuminen: Jos haluat hyvitystä ennenaikaisen uloskirjautumisen vuoksi, olet vastuussa hotellin myöntämien ennenaikaista uloskirjautumista koskevien lupa-asiakirjojen hankkimisesta ja toimittamisesta. Tämä ei kuitenkaan takaa mitään hyvitystä, ja se annetaan vasta, kun hotelli on vahvistanut asian uudelleen, ja hotelli hyvittää ensin meille ja sitten Travelmyth hyvittää asiakkaalle.
5.292.774

Hotellit

60

Kategoriat

48.974

Alueet

200.232

Kaupungit

Selaa maittain


 

Albania

 

Algeria

 

Andorra

 

Angola

 

Armenia

 

Aruba

 

Bahama

 

Bahrain

 

Belgia

 

Belize

 

Benin

 

Bermuda

 

Bhutan

 

Bolivia

 

Burundi

 

Kamerun

 

Kanada

 

Tšad

 

Chile

 

Kiina

 

Komorit

 

Kongo

 

Kroatia

 

Kuuba

 

Curacao

 

Kypros

 

Tanska

 

Ecuador

 

Egypti

 

Eritrea

 

Viro

 

Etiopia

 

Fiji

 

Suomi

 

Ranska

 

Gambia

 

Georgia

 

Saksa

 

Ghana

 

Kreikka

 

Grenada

 

Guam

 

Guinea

 

Guyana

 

Haiti

 

Unkari

 

Islanti

 

Intia

 

Irak

 

Irlanti

 

Israel

 

Italia

 

Jamaika

 

Japani

 

Jersey

 

Kenia

 

Kosovo

 

Kuwait

 

Laos

 

Latvia

 

Libanon

 

Lesotho

 

Liberia

 

Libya

 

Liettua

 

Macao

 

Malawi

 

Malesia

 

Mali

 

Malta

 

Mayotte

 

Meksiko

 

Moldova

 

Monaco

 

Marokko

 

Myanmar

 

Namibia

 

Nepal

 

Niger

 

Nigeria

 

Niue

 

Norja

 

Oman

 

Palau

 

Panama

 

Peru

 

Puola

 

Qatar

 

Romania

 

Ruanda

 

Samoa

 

Senegal

 

Serbia

 

Somalia

 

Espanja

 

Ruotsi

 

Sveitsi

 

Taiwan

 

Thaimaa

 

Togo

 

Tonga

 

Tunisia

 

Turkki

 

Tuvalu

 

Uganda

 

Ukraina

 

Uruguay

 

Vanuatu

 

Vietnam

 

Jemen

 

Sambia




× Etusivu Yleistä Lehdistö Kategoriat Blogi Myönnetyt tunnusmerkit (hotellit) Travelmyth GPT Ota yhteyttä Käyttöehdot Tietosuojakäytäntö Evästekäytäntö Usein kysytyt kysymykset