Usein kysytyt kysymykset (F.A.Q.)

Varauksetfi

Travelmythin kautta voit varata hotelleja ja majoituksia joko kumppanivarauksen sivustojen, kuten Booking.com, Expedia, Hotels.com jne., kautta tai suoraan alustamme kautta.
  • Jos löydät ihanteellisen tarjouksen jonkun kumppanimme kautta, sinut ohjataan heidän verkkosivustolleen varauksen loppuun saattamiseksi. Siitä eteenpäin Travelmyth ei ole enää mukana prosessissa.
  • Jos ihanteellinen tarjous on saatavilla suoraan Travelmythissä, teet varauksen verkkosivustollamme. Tarkista matkapäivämäärät, täytä henkilötietosi ja maksutietosi (jos varaus ei ole palautettava), tarkista peruutusehdot ja kaikki muut tärkeät ehdot ja viimeistele sitten varauksesi. Jos sinulla on myös erityisiä toiveita, älä unohda lisätä niitä. Kun varauksesi on tehty onnistuneesti Travelmythin kautta, saat vahvistussähköpostin suoraan meiltä.
Hinta saattaa muuttua ennen varauksen viimeistelyä, koska Travelmyth käyttää reaaliaikaisia hintoja ja saatavuutta suoraan kumppaneiltamme. Tämä tarkoittaa, että palveluntarjoaja saattaa päivittää hintaa, huone saattaa tulla saatavuudesta pois varauksen aikana, tai kumppanin varaussivusto on saattanut lähettää virheellisiä tietoja.
Jos sinut ohjattiin kumppanisivustolle (esim. Booking.com, Agoda):
Kun napsautat 'Katso tarjous' ja siirryt kumppanin verkkosivustolle, hinta saattaa muuttua, koska olet nyt heidän alustallaan. Kumppani saattaa päivittää hintaa tai saatavuutta sen ajan välillä, kun näytämme tarjouksen ja kun päädyt heidän sivulleen. Lopullinen hinta, jonka näet siellä, on se, joka pätee.
Jos varaat suoraan Travelmythin kautta:
Myös meidän kauttamme varatessa hinnat ja saatavuus päivitetään reaaliaikaisesti kumppaneiltamme. Tämä tarkoittaa, että hinta tai saatavuus saattaa muuttua varauksen aikana, erityisesti jos kysyntä on suurta tai huone on lähes loppuunmyyty. Ennen varauksen viimeistelyä näet aina lopullisen hinnan selkeästi näkyvillä ennen kuin siirryt maksamaan.
Jos varasit suoraan Travelmythin kautta, tarkista kaikki sähköpostikansiosi (mukaan lukien roskaposti) vahvistuksesi varalta.
Jos varasit kumppanin, kuten Booking.com tai Agoda, kautta, vahvistus tulee heiltä, joten tarkista heidän sähköpostinsa saapuneet ja roskaposti.
Näytä hotellille vahvistussähköpostisi tai matkavoucheri (viitekoodin kanssa), jos varasit Travelmythin kautta, tai noudata vahvistussähköpostissasi olevia ohjeita, jos varasit kumppanisivuston, kuten Booking.com tai Agoda, kautta.
Jos teit varauksesi Travelmythin kautta, huomaa, että kun varauksesi on vahvistettu, alkuperäistä hintaa ja saatavuutta ei voi muokata. Jos haluat muuttaa päivämääriä, huonetyyppiä tai vierastietoja, avaa vahvistussähköpostisi, klikkaa Hallitse varausta, peruuta olemassa oleva varaus ja tee sitten uusi varaus nykyisellä saatavilla olevalla hinnalla.
  • Jos varauksesi on ei palautettava, peruuttaminen johtaa maksun menettämiseen, joten voit halutessasi pitää alkuperäisen varauksen.
  • Jos varauksesi sisältää ilmaisen peruutuksen, voit peruuttaa sen ilmaiseksi ennen peruutusmääräaikaa.
Jos teit varauksen kumppanisivuston (kuten Booking.com tai Agoda) kautta, sinun on otettava heihin suoraan yhteyttä vahvistussähköpostissasi olevilla yhteystiedoilla.

Maksut ja peruutuksetfi

Kun teet varauksen suoraan Travelmythin kautta, voit maksuvaiheessa valita, haluatko kuitin vai laskun:
  • Jos haluat kuitin: Jatka vain maksamista. Travelmyth lähettää sinulle kuitin ja voucherin sähköpostitse ja myös Viber/WhatsAppin kautta (jos saatavilla).
  • Jos haluat laskun: Valitse "Luo lasku" maksuvaiheessa, täytä laskutustietosi ja jatka maksamista. Travelmyth lähettää laskun ja voucherin sähköpostiisi ja Viber/WhatsAppiin.
Jos teit varauksen kumppanisivuston kautta, saat kuitin tai laskun (pyynnöstä) suoraan heiltä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Jos teet varauksen suoraan Travelmythin kautta, sinulta veloitetaan valitsemassasi valuutassa verkkosivustollamme. Travelmyth veloittaa kortiltasi tarkan summan maksuhetkellä, eikä lisää mitään valuutanvaihto- tai kansainvälisiä transaktiomaksuja – kaikki valuuttakurssilisät tai ulkomaan valuuttamaksuja soveltaa ainoastaan kortin myöntänyt pankkisi sinä päivänä, jolloin maksu käsitellään, ja Travelmyth ei palauta tällaisia pankkimaksuja.
Jos valitset tarjouksen yhdeltä kumppaniltamme, sinut ohjataan heidän sivustolleen – tarkista siellä näkyvä valuutta varmistaaksesi, että se vastaa haluamaasi valuuttaa.
Travelmyth käsittelee kaikki Ei-palautettavat varaukset pankkitason suojatulla korttimaksulla Stripten ja Wordlinen kautta. Ilmaisen peruuttamisen varauksissa voit käyttää samoja maksutapoja, jotka ovat saatavilla varausprosessin aikana ja vahvistussähköpostissasi olevan maksu-**link**in kautta. Näiden varausten maksu tulee suorittaa ilmaisen peruutuksen aikana. Lisäksi Kreikan ja Kyproksen kansalaisille on tarjolla pankkisiirtomahdollisuus kassalla.
Jos et pysty varaamaan, se voi johtua seuraavista syistä:
  • Hinta muuttui, ei ole enää saatavilla tai huoneen varasi joku muu prosessin aikana.
  • Varauksen aikana ilmeni tekninen ongelma.
  • Kortin myöntäjäsi esti maksun – tämä voi johtua päivittäisestä kulutusrajasta, epäonnistuneesta 3-D Secure -tunnistuksesta tai petosten estämisestä.
Tarkista korttirajasi ja todennusasetuksesi ja yritä sitten uudelleen toisella kortilla tarvittaessa. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä pankkiisi varmistaaksesi, että tapahtumaa ei estetty.
Varaa nyt, maksa myöhemmin -vaihtoehto on saatavilla vain huoneille, joilla on ilmainen peruutusmahdollisuus. Kun valitset tämän vaihtoehdon, huoneesi varataan välittömästi ilman ennakkomaksua. Voit maksaa loppusumman milloin tahansa ennen ilmaisen peruutuksen määräaikaa, joka näkyy selvästi varauslomakkeella ja vahvistussähköpostissasi. Jos et maksa määräaikaan mennessä, varauksesi peruutetaan automaattisesti ilman kustannuksia sinulle.
Travelmythissä varauksen hintaan sisältyvät kaikki pakolliset maksut ja verot – sekä ne, jotka maksetaan suoraan meille, että ne, jotka on maksettava hotellissa. Näytämme selvästi koko erittelyn varausprosessin aikana, jotta tiedät tarkalleen, mitä vaaditaan.
Tarkemmin sanottuna:
  • Verot, jotka sisältyvät Travelmythissä maksamaasi hintaan, on jo katettu kassalla.
  • Hotellissa maksettavat lisäpakolliset verot tai maksut (esim. kaupunkivero, majoitusvero) on myös selkeästi lueteltu jokaisen huonehinnan vieressä ja vahvistuksessasi.
Tällä tavoin ei ole piilotettuja kuluja – näet kaikki maksut etukäteen, sekä ne, jotka maksetaan verkossa, että ne, jotka erääntyvät majoituspaikassa.
Jos teit varauksen jonkun yhteistyökumppanimme (kuten Booking.com, Agoda tai Expedia) kautta, sinun on otettava heihin suoraan yhteyttä varauksen peruuttamiseksi. Varaustietosi, mukaan lukien heidän yhteystietonsa, löytyvät heidän lähettämästään vahvistussähköpostista – älä unohda tarkistaa roskaposti- tai junk-kansiota, jos se on sinne päätynyt.
Jos varasit suoraan Travelmythin kautta, avaa vain vahvistussähköpostisi, napsauta Hallitse varausta, ja paina sitten Peruuta. Saat pian seurantaviestin, joka vahvistaa peruutuksen – puheluita tai lomakkeita ei tarvita.
Vaiheittainen peruutus Travelmythissä:
  1. Avaa vahvistussähköpostisi
    Etsi postilaatikostasi viesti, jonka otsikkona on “Your Travelmyth booking” (Travelmythin varauksesi). Napsauta sisällä Hallitse varausta -linkkiä.
  2. Siirry peruutusosioon
    Varausten hallintasivu avautuu selaimessasi; vieritä alaspäin, jossa näet punaisen Peruuta varaus -painikkeen.
  3. Vahvista pyyntö
    Tarkista mahdolliset huomautukset, napsauta Peruuta varaus ja paina Vahvista viimeistelläksesi.
  4. Tarkista postilaatikko uudelleen
    Muutaman minuutin kuluessa Travelmyth lähettää peruutus-sähköpostin (ja päivittää varaustilasi kojelaudalla) todisteena siitä, että varaus on peruutettu.
Voit löytää peruutusehdot kolmesta keskeisestä paikasta, kun varaat Travelmythin kautta:
  1. Jokaisen huoneen hinnan vierestä – Varauspaneelissa jokainen huonetarjous näyttää selkeästi peruutusehtonsa (esim. Ilmainen peruutus, Ei palauteta), joten voit vertailla ennen valintaa. Ei palauteta -merkityt hinnat eivät sisällä hyvitystä tai muutosta, kun varaus on vahvistettu. Ilmainen peruutus -hinnoissa varauksen voi peruuttaa maksutta ennen vahvistussähköpostissasi ilmoitettua päivämäärää ja kellonaikaa.
  2. Prosessin aikana – Tarkempi versio ehdoista näytetään ennen varauksen vahvistamista, mukaan lukien tarkat määräajat ja mahdolliset maksut.
  3. Varauksen vahvistamisen jälkeen – Kun varaus on valmis, täydelliset peruutusehdot sisältyvät myös vahvistussähköpostiisi ja PDF-kupongille.
Tarkista aina peruutusehdot huolellisesti varmistaaksesi, että ne vastaavat matkasuunnitelmiasi.
Jos peruutat ei-palautettavan varauksen, koko majoituksen summa veloitetaan edelleen, eikä hyvitystä myönnetä, riippumatta peruutusajankohdasta. Nämä ehdot on asettanut hotelli, ja ne näytetään varauksen yhteydessä; kun vahvistat varauksen, hyväksyt ne täysimääräisesti.

Maksut ja peruutusfi

  • Ei palautettavat varaukset – välitön veloitus
    Jos valitset ei-palautettavan hinnan, koko summa veloitetaan kortiltasi heti, kun painat Maksa. Maksuvahvistussähköposti saapuu pian, minkä jälkeen saat lopullisen voucherisi ja kuitin. Koska näitä hintoja ei voi peruuttaa tai muuttaa, veloitus on lopullinen ja peruuttamaton.
  • Ilmaisen peruutuksen hinnoille
    Maksua tai korttitietoja ei oteta, kun teet varauksen; voit maksaa milloin tahansa huoneen käytännössä ilmoitettuun määräaikaan asti. Jos saldoa ei ole maksettu kyseiseen ilmaisen peruutuksen päivämäärään mennessä, Travelmyth mitätöi varauksen automaattisesti ilman kustannuksia sinulle.

Mikä on Travelmyth ja miten se toimii?fi

Travelmyth on hotellien meta-hakukone, joka järjestää yli 5 miljoonaa majoituspaikkaa 60 temaattiseen kategoriaan, kuten 'rantahotelli', 'koiraystävällinen' ja monia muita. Se tarjoaa henkilökohtaisia hotellisuosituksia mieltymystesi perusteella ja vertailee hintoja suurimmilta varaussivustoilta auttaakseen sinua löytämään parhaan tarjouksen. Voit varata suoraan Travelmythissä tai sinut ohjataan kumppanisivustolle varauksen loppuun saattamiseksi.
Saapuessasi hotelliin esitä meille lähettämämme voucher ja voimassa oleva henkilöllisyystodistus (passi, henkilökortti tai ajokortti).

Mikä Travelmyth on ja miten se toimii?fi

Kun Travelmyth hallitsee varauksesi:
  • Maksu
    Kortti käsitellään suoraan Travelmythin pankkikumppaneiden, kuten Stripen tai Worldlinen, toimesta EUR:ssa (tai muussa näytetyssä valuutassa) varauksen tekohetkellä.
  • Vahvistus
    Travelmyth lähettää PDF-vahvistuksen ja kuitin sähköpostitse maksun suorittamisen jälkeen; samat tiedostot lähetetään WhatsAppiin/Viberiin, jos puhelinnumerosi tukee sitä.
  • Asiakas
    Kaikki varauksen jälkeiset kysymykset (muutokset, kuitit, apu saapumisen yhteydessä) hoitaa Travelmyth-tuki Varaa hallinta -linkin, asiakastuen tai puhelimen kautta.
Kun toinen yritys avustaa:
(“Näytä tarjous” pitää sinut Travelmythissä, mutta maksusivulla mainitaan toimittaja)
  • Maksu
    Käsittelee nimetty tukkumyyjä/OTA; kyseinen yritys myöntää kuitin.
  • Tuki
    Ensisijainen tuki on kyseisellä kolmannen osapuolen palveluntarjoajalla; Travelmyth välittää silti viestejä, jos kumppani ei vastaa.
  • Vahvistus
    Tiedot tulevat avustavalta varauskumppanilta, mutta Travelmythin sähköpostin alatunniste näyttää edelleen heidän yhteystietonsa viitteeksi.
Kun sinut ohjataan viimeistelemään muualla:
(“Näytä tarjous” avaa Booking.comin, Expedian jne.)
Travelmyth vain välittää sinut eteenpäin, eikä sillä ole enää pääsyä varaustietoihisi.

  • Maksu
    Maksu tapahtuu kyseisellä ulkoisella sivustolla. Kumppani myöntää kuitit.
  • Tuki
    Tuki tapahtuu kyseisellä ulkoisella sivustolla. Kumppani vastaa asiakastuesta.
  • Vahvistus
    Vahvistus tapahtuu kyseisellä ulkoisella sivustolla. Kumppani vastaa vahvistussähköposteista ja tiedoista varauksestasi.
Jos et löytänyt etsimääsi vastausta ohjekeskuksestamme tai tarvitset lisäapua, voit ottaa meihin yhteyttä seuraavien kanavien kautta:
Viber / WhatsApp:(+30) 694 650 0646
Verkkosivusto:www.travelmyth.com
Sosiaalinen media:
Löydät ja voit myös lähettää meille viestejä sosiaalisessa mediassa:

Muu apu / Tukifi

Travelmyth-verkkosivustolla:
  1. Siirry osoitteeseen https://www.travelmyth.com
  2. Napsauta Kirjaudu sisään sivun oikeassa yläkulmassa.
  3. Valitse rekisteröityminen sähköpostiosoitteellasi tai käytä Google-, Apple- tai Facebook-tiliä.
  4. Täytä nimesi, sähköpostisi ja salasanasi (jos käytät sähköpostia). Rekisteröityminen on ilmaista ja avaa jäsenille tarkoitetut tarjoukset ja tallenna myöhemmin -listat.
Travelmyth-mobiilisovelluksessa:
  1. Avaa Travelmyth-sovellus laitteellasi (saatavilla iOS:lle ja Androidille).
  2. Napauta Kirjaudu sisään valikosta tai aloitusnäytöstä.
  3. Valitse kirjautuminen tai luo tili sähköpostilla, Googlella, Applella tai Facebookilla.
  4. Anna tietosi ja seuraa kehotteita rekisteröinnin loppuun saattamiseksi.
  5. Olet kirjautunut sisään ja valmis etsimään, varaamaan ja hallitsemaan majoituksiasi.
Napsauta “Peru tilaus” missä tahansa uutiskirjeen alatunnisteessa. Tapahtumasähköpostit (varausvahvistukset, muutokset) lähetetään edelleen.
Nollataksesi salasanasi, valitse “Unohditko salasanasi?” ja seuraa sähköpostilinkkiä.
Poistaaksesi tilisi, mene kohtaan Oma Tili → Poista tili.
Travelmyth on saatavilla myös mobiilisovelluksena, jonka avulla voit helposti etsiä ja löytää kiinnostuksesi kohteita vastaavia majoituspaikkoja missä tahansa oletkin.
  • Android-laitteille voit ladata sovelluksen Google Play Kaupasta.
  • iOS (iPhone/iPad) -laitteille löydät sen **b**Apple App Storesta.**b

Hotelliyrittäjät / Yritystukifi

Jos majoitusliikkeesi on jo listattuna suurilla OTA-kanavilla, kuten Booking.com, Expedia, Agoda, Hotels.com, jne., Bedbank-kanavissa, kuten Hotelbeds, tai varausjärjestelmissä, kuten Webhotelier, se syndikoidaan automaattisesti Travelmythiin jakelusopimustemme kautta kyseisten kumppaneiden kanssa – erillistä rekisteröitymistä ei tarvita.
Kutsumme sinut ystävällisesti lähettämään meille päivitettyjä korkearesoluutioisia valokuviasi osoitteeseen photos@travelmyth.com joko liitetiedostoina tai tiedostonsiirtopalvelun, kuten WeTransfer, Google Drive, Dropbox, kautta.
Lisäksi, jos haluat antaa lisätietoja majoitusliikkeestäsi, lähetä meille kattava kuvausteksti. Tämä lisätään listaukseesi viralliseksi kuvaukseksi, mikä auttaa potentiaalisia vieraita tekemään tietoon perustuvia varauspäätöksiä.

Hotellimajatalot / Yritystukifi

Kiinteistösi näkyy Travelmythissä, koska se jaetaan meille jonkin nykyisen kumppanisi kautta – kuten Booking.com, Expedia, Agoda tai kanavahallinta. Nämä alustat jakavat listauksesi tytäryhtiöilleen niiden sopimusten ehtojen mukaisesti, jotka olet allekirjoittanut niiden kanssa.
Travelmythillä ei ole suoraa sopimusta, ei kustannuksia eikä provisiota. Me vain teemme kiinteistösi löydettäväksi useammille matkailijoille.
Jos haluat päivittää tai korjata listauksesi tietoja, kerro meille, niin hoidamme sen puolestasi.

Hotellit / Yritystukifi

Travelmythin ranking-järjestelmä perustuu kehittyneisiin algoritmeihin, jotka luokittelevat majoitusliikkeet tiettyjen teemojen perusteella, kuten ”hotellit, joissa on infinity-allas”, ”vain aikuisille tarkoitetut majoitukset”, ”lemmikkiystävälliset majoitukset” ja monet muut.
Jos majoitusliikkeesi on saanut Travelmyth-palkinnon – onnittelut! Tämä tarkoittaa, että olet kategoriassasi parhaiten sijoittuneiden majoitusliikkeiden joukossa, mikä on merkittävä saavutus, jonka voit nostaa esille monin eri tavoin:
  • Lisää palkinto verkkosivustollesi parantaaksesi online-profiiliasi
  • Jaa tunnustus sosiaalisen median kanavillasi saadaksesi paremman näkyvyyden ja sitoutumisen
  • Kiitä julkisesti tiimiäsi heidän panoksestaan
  • Sisällytä palkinto markkinointimateriaaleihisi ja erikoistarjouksiisi
  • Lisää palkintokuva listauksiisi OTA:ssa tai arvostelualustoilla
  • Pyydä ilmainen palkintotarra näkyville majoitusliikkeeseesi
Tavoitteena on juhlia tätä tärkeää saavutusta ja viestiä siitä tehokkaasti nykyisille ja potentiaalisille vieraillesi. Jos haluat saada tarran tai sinulla on kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä meihin osoitteessa hello@travelmyth.com.

Hotellit / Liiketoiminnan tukifi

Jos kiinteistösi on sulkenut pysyvästi, sinun on ensin lopetettava yhteistyösi niiden varausjärjestelmien (OTA) kanssa, joiden kanssa teet yhteistyötä. Kun ne lopettavat saatavuutesi ja hintojesi jakamisen, kiinteistösi poistetaan automaattisesti Travelmythin hakutuloksista. Jos kiinteistö on ollut suljettuna jonkin aikaa ja näkyy edelleen Travelmythissä jostain syystä, ota meihin yhteyttä, niin poistamme sen manuaalisesti järjestelmästämme.
6.746.021

Hotellit

60

Kategoriat

49.805

Alueet

209.065

Kaupungit

Selaa maittain


 

Albania

 

Algeria

 

Andorra

 

Angola

 

Armenia

 

Aruba

 

Bahama

 

Bahrain

 

Belgia

 

Belize

 

Benin

 

Bermuda

 

Bhutan

 

Bolivia

 

Burundi

 

Kamerun

 

Kanada

 

Tšad

 

Chile

 

Kiina

 

Komorit

 

Kongo

 

Kroatia

 

Kuuba

 

Curacao

 

Kypros

 

Tanska

 

Ecuador

 

Egypti

 

Eritrea

 

Viro

 

Etiopia

 

Fiji

 

Suomi

 

Ranska

 

Gambia

 

Georgia

 

Saksa

 

Ghana

 

Kreikka

 

Grenada

 

Guam

 

Guinea

 

Guyana

 

Haiti

 

Unkari

 

Islanti

 

Intia

 

Irak

 

Irlanti

 

Israel

 

Italia

 

Jamaika

 

Japani

 

Jersey

 

Kenia

 

Kosovo

 

Kuwait

 

Laos

 

Latvia

 

Libanon

 

Lesotho

 

Liberia

 

Liettua

 

Macao

 

Malawi

 

Malesia

 

Mali

 

Malta

 

Mayotte

 

Meksiko

 

Moldova

 

Monaco

 

Marokko

 

Myanmar

 

Namibia

 

Nauru

 

Nepal

 

Niger

 

Nigeria

 

Niue

 

Norja

 

Oman

 

Palau

 

Panama

 

Peru

 

Puola

 

Qatar

 

Romania

 

Ruanda

 

Samoa

 

Senegal

 

Serbia

 

Somalia

 

Espanja

 

Ruotsi

 

Sveitsi

 

Taiwan

 

Thaimaa

 

Togo

 

Tonga

 

Tunisia

 

Turkki

 

Tuvalu

 

Uganda

 

Ukraina

 

Uruguay

 

Vanuatu

 

Vietnam

 

Jemen

 

Sambia




× Etusivu Yleistä Lehdistö Kategoriat Blogi Myönnetyt tunnusmerkit (hotellit) Travelmyth GPT Ota yhteyttä Käyttöehdot Tietosuojakäytäntö Evästekäytäntö Usein kysytyt kysymykset